.måndag

2/21/2011 11:14:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag var dagen med stort D! Då jag skulle vara hemma själv med barnen, lösa dagislogistiken och börja hitta vardagsrutiner. Sakta ta mig ur bebisbubblan. Och barnen behöver rutiner igen. Med J hemma blir det ganska mycket mer TV tid än vanligt, det blir såklart ännu mer när barnen är sjuka.

Men. Vi tar det på torsdag istället. Johan är hemma idag och kurerar sig från gårdagens magsjuka. Svante är fortfarande inte kry, faktiskt riktigt hängig idag men näringsbristen börjar väl göra sig påmind. Han är jätteduktig på att dricka men oftast stannar det inte så länge. Så nu får han bara resorb.

Tyra och Olivia har klarat sig än så länge. Jag har haft vansinnigt ont i huvudet (igår) och riktigt ont i magen i natt och även igår men inte mått dåligt tack och lov. Men känns att det är något i kroppen som inte är bra. Hoppas det inte blir värre än så här. Kanske börjar bygga upp immunförsvaret igen, hade ju trots allt två svängar med magsjuka före jul... Men klarade mig sist och ganska bra nu också hoppas jag. Före jag skaffade barn hade jag typ aldrig magsjuka. Vet att jag hade det en gång då vi bodde på planetvägen, alltså före -90.

Imorgon ska vi ju till Umeå men jag vet inte hur det kommer att fungera rent praktiskt. Kan ju inte åka med Svante i den här formen, stackars liten. I värsta fall får J åka själv men det känns ju trist. Men är man sjuk så är man. Vi får se hur vi löser det.

Olivia är i alla fall pigg även om hon inte gillar sin medicin alls! Men hon tar den själv och är SÅ duktig fast man ser hur mycket hon ogillar det. På fredag ska hon in och kolla så all vätska/allt var kommit ut för det låg kvar mycket i mellanörat. Kanske börjar hon äntligen höra bättre? Hon har ju varit halvdöv sen jul och vi kollade ju upp det för några veckor sen men då såg det bra ut.

Vädret ser riktigt fint ut idag. Om magen lugnar ner sig kanske man tar sig ut idag?

Etiketter: ,

2 hälsningar:

Comment by Jennie~* on 21 februari 2011 kl. 14:05

Duktig tjej som tar sin medicin själv.
Kevin älskar att ta medicin just nu, han fick hostmedicin en stund och den var god:)
Nu blir han inte så glad när han ber om medicin och bara får D-vitamin.
Jobbigt att pojkarna är sjuka, hoppas de kryar på sig snart.

Kram

Comment by Hanna on 21 februari 2011 kl. 19:24

Jo Olivia älskar också sin hostmedicin, det är ju som godis.. Hon tigger om att få medicin ;) men penicillin är ju inte fullt lika gott alltså! Johan verkar ok och Svante är piggare i alla fall. Han har fått behålla all vätska i eftermiddag och han tigger mat och är arg för att han inte får.. Så det är ju positivt :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers