Lillebror!

7/24/2009 10:18:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Två små överrasknigar fick vi i onsdags. Den första kom ju tidigt på morgonen då vattnet gick! Inte för att vattnet gick, för så hade jag anat att det skulle gå denna gång, utan överraskningen var snarare: REDAN!?

Den andra överraskningen kom 20.40 samma kväll för då föddes lillebror! En POJKE! Det var otippat... Men en fin pojke på 3450 g & 52 cm blev det.

Vi skrevs in på förlossningen vid sju på kvällen, jag hade ont och fick ryggbedövning denna gång. Fick värkstimulerande dropp också, på lägsta fart och det räckte mer än väl för en timme senare föddes gossen efter att vi fikat och jag försökt pinka utan resultat. Två krystvärkar, inga bristningar och gossen kom ut... Helt perfekt förlossning. Det var den korta versionen. Vi kom hem igår och mår prima allihopa. Olivia är stolt storasyrra och sköter allt vad hon kan och får.

Tyvärr är inte tekniken med mig. Mitt SIM-kort har sagt upp sig så jag har inte kunnat svara på alla lyckönskningar och gratulationer... Ring hem, på Johans mobil eller maila. Min dator tycks ha sagt upp sig också men men.. Tusen tack för alla gratulationer och lyckönskningar här och på andra sätt! Välkomna att hälsa på oss!

Bilder på underverket kommer. Och, nej, vi har inget namn på guldklimpen ännu. Vi trodde ju att vi skulle få en tjej...

P.S. Vinnaren av tävlingen blev ju min lillebror som inte prickat helt rätt men trots allt kom nära...

Etiketter:

5 hälsningar:

Jeanette on 24 juli 2009 kl. 12:50

Stort grattis och lycka till.:-)) Ha det bara bäst. Kram Netta

Comment by Linda on 24 juli 2009 kl. 15:08

GRATTIS!!!! Va kul att det blev en liten kille också!

Comment by Emilia on 24 juli 2009 kl. 20:08

Grattis grattis! Vad kul med en liten kille! Så härligt att förlossningen gick så bra. Det är underbart att föda barn då man näst intill kan njuta av det. *S*

Comment by annie on 24 juli 2009 kl. 20:26

Grattis och lycka till med lill killen!

Comment by Fanny on 24 juli 2009 kl. 23:42

Grattis till den lilla pojken =) Mitt namnförslag är Ossian, passar ju bra till Olivia. ;)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers