Hungrig

7/02/2009 10:26:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Sitter här och är riktigt hungrig. Det var länge sedan…  Måste hitta på nåt käk ikväll tror jag. Magen har inte protesterat så mycket idag så jag kanske ska våga mig på något mer spännande än knäckebröd, vatten, kräm eller kakor? Har jordgubbar fulla kylen, bra för järnvärdet men inte så mättande.. det får bli efterrätt… åh vad hungrig jag är nu. Sitter dock dörrvakt utanför ton.. förlåt tvååringens rum. Ni vet, hon som inte vill sova på kvällarna sedan den stora dagen. Hoppas jag kommer loss snart i alla fall.

Annars händer inte så mycket, allmänt stök och fix som vanligt. Längtar efter att sambon ska få semester också. Men han har en vecka kvar att jobba. Har målat en grej ute idag – det är väl allt jag har hunnit. Annars har jag jagat Olivsen och legat i hängmattan i 45 minuter då hon “sov”.  Men vi fick ju sovmorgon i morse. Jo förresten, har ju handlat också. Himla kul att ha något ätbart hemma som omväxling när man väl får för sig att äta!

Planen för imorgon är att måla samma grej ett varv till, sen får vi se… Beror lite på orken. Har haft lite sammandragningar idag igen och hela kroppen blir så syrefattig så då orkar jag knappt gå ju. Hade tänkt klippa gräset, men fick veta att gräsklipparen är död EFTER att jag kopplat släpen och framförallt legat i gruset och kopplat elen under bilen. Vansinnigt dålig tajming att inte veta sånt innan ju. Fatta kraftansträngningen! Nu funderar jag på att bjuda in hästarna på gräsmattan istället. De skulle säkert gilla det. Men då skulle jag väl få sätta Olivia på Pion en gång i minuten istället – det skulle garanterat få fart på sammandragningarna. Nej, men nu får hon somna snart tycker jag!

 

Later. 

Etiketter: ,

4 hälsningar:

Comment by SMÅKILLARNA on 2 juli 2009 kl. 22:45

Åh lilla Olivisen gillar att rida på Pion! =) Vad gullig hon är! Hur gick det med transporten Hanna? Blev det köp? Jaså Johan jobbar en vecka till han? Men då får han ju semester SNART Hanna - håll ut! =) Men vet du vad jag tänkte på med er gård? Ni har väldigt bra tomt, för man har så bra uppsikt över hela gården från ert hus - perfekt för småbarn ju! Det där med att jaga efter dem ger med sig snart - tills det är dags att börja jaga nästa barn *skratt*

Comment by Hanna on 3 juli 2009 kl. 11:01

Det blev köp! :) äntligen.... Vet inte om vi vågar oss på någon träning med A dock så länge magen är kvar... Vore dumt att påbörja något man inte kan avsluta. Vi får se, kanske vill någon annan hjälpa till!

Comment by Emilia on 3 juli 2009 kl. 21:34

Ja det är inte lätt när de små har sin egen vilja som inte stämmer överens med mammas vilja. :-) Milea är inne i tidernas treårstrots nu. *suck* Riktigt jobbig är hon tidvis!
Plus Elvina som inte är stilla en sekund och klättrar på ALLT:

Comment by Hanna on 4 juli 2009 kl. 00:00

Ja, jag fattar inte riktigt, det är nästan som om O fyllt tre istället för två...haha. Men förhopningsvis går det väl över! Jag ska väl inte klaga så länge det bara är EN ;)haha..

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers