.pognae!

3/11/2011 07:26:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Eftersom jag vet att det finns de som funderar på att köpa bärselen så måste jag genast publicera lite svar på mina funderingar kring bärselen. Svaren kommer ifrån Louise N Cena som driver Pognae Sweden:


1. När jag tittar på bilderna så förstår jag att du tycker att Tyra hamnar väldigt högt. Det är inte meningen. Kudden ska sitta i botten på bärselen, ingen luft mellan alls. Som om det vore hennes rumpa, om du förstår vad jag menar. Bifogar en liten bild på hur det "ska" se ut när barnet sitter i selen med inlägget.  Det är mycket möjligt att kudden inte hamnade i botten på selen. Får göra ett nytt försök! Det ser ju onekligen mycket bättre ut på bilden:

bild: http://www.pognae.se

2. Nackstödet som har skickats med är till för att ge ökad stabilitet för rygg och nacke. Nackstödet sätts enkelt fast runt axelremmarna, med den mjuka sidan inåt.. Med nackstödet får bärselen en högre sittyta med 5-10 cm. Det här är en av extrautrustningarna jag pratade om som jag fick med och inte har testat ännu. Den kan säkert både Svante och Olivia uppskatta som är rätt långa.

3. Det finns tre säkerhetsöglor. Ett på midjebältet, som du stoppar igenom spännet innan du knäpper fast. Det finns även en säkerhetsögla på vadera axelrem. Samma sak gäller där, stoppa igenom öglan innan du knäpper fast spännet. De andra öglorna i resår är till för att samla ihop lösa remmar som hänger. Du rullar upp remmarna som inte används, och böjer över resåret, så remmarna slipper hänga och slänga. Praktiskt va? Toppen! Säkerhetsremmarna har jag använt på rätt sätt alltså, men blev osäker eftersom det inte fanns någon bra beskrivning. Nu kommer instruktionen som följer med att uppdateras så det blir tydligare.

4. 15 kg är absolut inga problem. Tänk dock på att hon kommer ha armarna över bärselen. Med armarna fria. Det är även tänkt att nackstödet ska ge ökat stöd för de större barnen, då ryggen förlängs med 5-10 cm. Olivia är nästa barn till drabbning alltså. Det ska bli riktigt spännande att bära henne på ryggen och se hur det går. Tänker mig att jag kan ha med selen då vi ska hämta från dagis till exempel, kan nämligen bara ha två i vagnen och det är lite för långt för O att gå hela vägen hem. Kan vara bra att ha en backup-lösning....


Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers