.lista

3/13/2011 04:03:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

När fick du reda på att du var gravid? Morsdag, i slutet av maj alltså.

Blev det en chock? Nää inte det minsta.

Hur gammal var du? 32

Hade du mycket halsbränna? På slutet

Spydde du mycket? Inte mycket, men jag mådde vansinnigt dåligt länge

Var det någon favoriträtt som förändrades? Alla...

Hade du mycket foglossning? Ja, tyvärr.

Hade du sammandragningar? En del.

Ditt sf mått som störst? 37 cm.

Har du fått bristningar? Nej. Inga nya denna gång. Har nog ändå!

Trodde du att det var en pojke eller flicka? Hade ärligt talat inte en aning!

Hade du mycket vätska i kroppen? En del.

Hur mycket gick du upp i vikt? Sista gången jag vägde mig hade jag gått upp elva kilo sedan inskrivningen. Kan tänka mig att det vart ett kilo till... Har redan gått ner alla dem kilona faktiskt. Så kanske har max två kvar till före graviditeten-formen. Sen har jag ganska många före-Johan kilon kvar...

Hur ser du på graviditeten idag? Jag saknar den redan? Konstigt nog haha. Separationsångest. Det kanske inte blir någon mer...

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Som den förra. Det gjorde den inte alls.

Gick du över tiden? Nje?

Födde du för tidigt? Hon är född i 38+7 enligt RUL och i 40+5 enligt barnmorskan som inte "köpte" ultraljudet. Hon var rätt "torr" och färdigbakad när hon kom så det lutar åt det senare faktiskt. Mer som Olivia (född 40+4) än som Svante (född 38+6) alltså. I vilket fall så är hon ju varken för tidig eller överburen.

När började din förlossning? Värkarna började vid midnatt. Hade dock haft värkar natten innan i några timmar också.

Hur lång tid tog det? Inne på förlossningen tog det endast 15 minuter. Inklusive värkarbete tog det 4,5 timmar.

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 10 cm.

Vad tyckte du var jobbigast? Åka bil till stan i snöstorm.. Jag är lite åkrädd..

Var du rädd för något? Nej, lite orolig över att få krystvärkar i bilen eftersom jag vet att då blir det bebis.

Grät du? Nej

Skrek du? Nej

Tog du nått smärtstillande? Nej

Blev du sydd? Nej

Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Johan & 1 barnmorska och en uska tror jag..

Hade du någon nära med dig? Ja

Hur stor var bebisen? 3585 gram och 52 cm lång.

Blev det en pojke eller flicka? Flicka

Vad fick den heta? Tyra.

Hur ser du på förlossningen idag? Svårt att toppa den!

Var allting värt det? O ja!

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers