.Pognae

3/10/2011 08:49:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Nu har vi hunnit testa bärselen Pognae en del, mycket passande nu då Svante varit sjuk i en vecka och mest vill bli buren. Den är verkligen bekväm med tanke på att det är ett så stort barn man bär (19 månader och 12 kilo). Skulle aldrig funka med Babybjörn och bärmesen är ju så stor och klumpig i jämförelse. Då väljer jag lätt Pognae. Väldigt enkel också, trodde inte riktigt det när selen kom och det följde med så mycket prylar... Instruktionen som följer med kan förbättras, har grejer till selen som jag inte vet vad och hur de ska användas riktigt (extrautrustning som man kanske inte behöver särskilt ofta) och det finns en extra säkerhetslösning som jag inte riktigt förstår mig på. Måste sätta mig ner och försöka luska ut hur det ska sitta. Kommer att bli perfekt i sommar då vi ska resa lite i alla fall! Och ja, vi använder ju selen rätt flitigt framförallt vår, sommar, höst så den kommer ju till användning all annan tid också förstås.

Tyra (1månad) har jag bara burit i sjal än så länge, det är så mysigt när de är små att knyta fast barnet direkt på kroppen så får hon ligga och sussa så gott och ha det varmt och mysigt. Men jag måste självklart testa Pognae med spädbarnsinlägg också. Det får bli morgondagens uppdrag! Kanske borde vi testa hänga Olivia på ryggen också? 15 kilo ska ju inte vara något problem, frågan är om hon är för lång? Vi får testa!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers