Onsdagsbad

4/02/2008 03:17:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /






Vilket underbart väder det är idag! Det var det igår också för den delen men då hade jag ju lämnat bort gumman för att kunna plugga så då får man allt lov att sitta inne och titta på solen. Ser fram emot vår och mitt trådlösa modem så jag kommer mig ut! Skrev ju min C-essay ute på gården i Härnta så då kan jag väl skriva C-uppsatsen ute på gården i Ulriks. Oj vad jag spårade ur nu. Vad jag skulle skriva var ju att idag har jag minsann fått vara ute. I morse for vi på badet jag och min tös. Det var bra, hon var pigg och glad och dessutom så fick hon träffa både Adrian och Anton där och det är minsann inte vanligt (har aldrig hänt innan faktiskt) så det var roligt. Det var det för mamman också eftersom vi lunchade på caféet efteråt och tog en promend i det härliga vårvädret. Det är väl precis så här det ska vara att vara mammaledig (vilket jag bara låtsas vara eftersom jag pluggar på heltid haha)... Det var i alla fall supertrevligt. Till nästa vecka måste jag i alla fall läsa på i Babysimboken som jag köpte och kolla in lite nya övningar. Vi behöver lite inspiration, jag och tösen - vi kan ju allt rätt så bra så då måste vi ju gå vidare! Nu sitter jag här hemma och är rätt så ridsugen. Vägen har ju tinat fram så det är inte halkigt vilket innebär att vi kunde ju få komma ut och skritta en sväng åtminstone. Ridbanan är ju tyvärr fortfarande insnöad och det är omöjligt att skotta just nu - alldeles för varmt! De är väl det tråkiga med att ha hästarna hemma så här - man blir så styrd av väder och vind. Tack och lov så brukar det vara en kort period då det är riktigt illa. Jaja, hur som helst blir det ingen ridning idag eftersom jag är ensam hemma med lilla och då är det svårt att rida ut. Hon har ju dessutom sovit sina timmar idag, så det blir inget med det... Men det vore mysigt!

Rosorna på kinden ser lite bättre ut idag förresten. Men det är precis lika hårt och knöligt så jag gissar att det bara är cortisonsalvan som tar bort rodnaden. Skulle jag sluta smörja vore det nog snart samma sak igen. En tanke slog mig - det kanske är någon slags allergisk reaktion? Jag menar, utslagen kommer inte ens en vecka efter att jag slutat amma helt och hållet - kanske hänger det ihop och att det kommer nu därför att hon inte är skyddad längre. Men då är ju frågan vad hon reagerar på. Något födoämne gissar jag med tanke på reaktionen. Jaja, vi härdar ut några dagar till innan vi kollar upp detta igen då hon fortfarande inte varkar vara ett dugg besvärad av det.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers