Hästrapporten

4/07/2008 02:18:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag tänker alltid att jag måste bli bättre på att berätta vad jag gör med hästarna (jag vet ju att det finns åtminstone två som gärna vill veta!). Så nu gör jag ett nytt försök...

I helgen har hästarna fått en ny kompis! Nikki heter hon och hon är så söt. Det komer en bild på henne framöver - lyckas aldrig få med mig kameran... Leo tycker att hon är väldigt söt och spännande så han förföljer henne runt hagen. Ibland hör man hur hon piper till åt honom, då är hon less. Pion verkar också vara väldigt förtjust i Nikki. Hon gnäggar efter henne då hon går ut och idag bröt hon sig faktiskt ut ur hagen då Nikkis matte tog in henne! Har väl aldrig varit med om maken till tokigheter.. Men hon kanske tycker att hon fått sig en själfrände i en annan gammal tant haha. Hästarna verkar då trivas bra ihop och det känns skönt därför att jag måste ekänna att det är kul att ha fått hit någon mer hästänniska i stallet så man har någon att prata häst med...

Nu är ju ridbanan i drift igen - om än något halkig så det är lugna takter som gäller. Idag tömkörde jag båda hästarna (tycker det känns bäst när det är halkigt - hästarna har ingen som rubbar deras balans). Pion var väldigt positiv och jobbade på finfint den korta stund hon fick gå. Fick frågan om hur mycket hon var tävlad i dressyr! Min nya stallkompis tyckte absolut att det såg ut som en dressyrhäst - gott betyg för den gamla hopphästen. Det är andra gången jag får den frågan dessutom - roligt! Då misslyckas jag inte helt med min omskolning haha. För dagen var hon väldigt fokuserad och taktmässig så jag är mycket nöjd.

Leo skötte sig utmärkt han med. Han var lite disträ då han hade fullt upp med att hålla koll på Nikki i hagen och Pion i stallet, men jobbade på fint emellanåt. Skulle behöva jobba mycket i terräng och backar med honom så han lär sig lyfta på fötterna och stärker sin rygg och bakdel. Får bli sommarens projekt (lite svårt nu). Tycker han lätt blir markbunden och trippig, han behöver lära sig att jobba igenom hela kroppen.

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 7 april 2008 kl. 22:01

Ooooo så roligt det blir att följa alla tre här framöver! Skönt för Malin att slippa "oroa" sig nu när det snart är dags att bli fler i den familjen...
Verkar som det varit en händelsrik vecka hos er!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers