Belamour

4/28/2008 06:18:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


En stark kandidat. Sitter som bäst och planerar inför årets betäckningssäsong. Pion ska ju nämligen betäckas även denna säsong bara nuvarande föl kommer i tid så vi hinner med. Denna gång är det "min tur" att välja hingst och även stå för allt... Spännande! Har ett par kandidater, det gäller ju att välja rätt... Just nu lurar jag lite på denna Belamour. Jag är sugen på lite utländskt blod i Pions gamla hederliga halvblodsstam och detta verkar lovande:

"Belamour är en hingst utöver det vanliga. Korrekt, vacker, uppmärksam, klok och klädd i en fantastisk färg. Hingsten kommer från lantbrukarfamiljen Strunk i Bochum, som för 25 år sedan bestämde sig för att föda upp hästar av högsta kvalitet. Stammodern Pik Dame e. Pilatus ligger som grundsten hos familjen Strunk, en av de mest framgångsrika uppfödarna i Westfalen.

Far är premiehingsten Belissimo M, som år 2003 vann Bundeschampionatet för 4-åriga hingstar i Warendorf och blev andraplacerad bland sexåriga hästar 2005.

Belissimo M låg 2007 på en sjätteplats bland alla dressyrförärvare i Tyskland. Belissimo M är en ung hingst, som visat mycket hög kvalitet. Han är far till många godkända hingstar runt om i världen.

Morfar Lord Sinclair vann Bundeschampionatet i Warendorf två gånger. Han vann också sitt bruksprov innan han gick in i avel på heltid.

Mödernet är välrenommerat med premieston i tre generationer. Modern La Rose är ett Statspremiesto, som gjorde bruksprov med höga betyg i hoppning och dressyr. Tyvärr dog hon i kolik endast sex år gammal.

Susanne Gielen: Jag föll som en sten, vilken härlig häst! Han är taktmässig och rörlig med lugnt temperament och ändå med den rätta gnistan. Jag ser fram mot att rida och utveckla den här hästen. "


Vad tror ni?


Bild och text från Hippson.se

Etiketter:

2 hälsningar:

Anonym on 29 april 2008 kl. 09:19

ho ho ho vilken läckerbit!! Jag tror nog Pion skulle gilla han där... Ja, åtminstone jag gör det! Hur är det med pinglan då? Börjar närma sig med stormsteg nu!!

Comment by annie on 5 maj 2009 kl. 18:04

Såg ett äldre inlägg om Belamour hingsten. För mig är han en stark kandidat när och om det blir aktuellt för mig. Han är både snygg och har det lilla extra. Tänkte höra om du tagit något föl efter honom? Skriv och berätta.Berätta gärna om ditt sto också.
Annie

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers