När allting blir fel

4/09/2008 10:26:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag är en sån där dag som man bara vill stryka ur minnet och gå vidare från. It sucks. Helt enkelt. Idag behöver vi laga bilen, dvs. byta båda kabelstammarna till bakluckan som är helt död och därför inte går att öppna annat än inifrån... Inte praktiskt. Nämnde jag att vi åker till fjällen i övermorgon? Att byta kablarna lär ta ett x antal timmar. Dessutom är det antingen fel på generatorn, men mest troligt är bara batteriet slut så det måste åtgärdas. Annars får vi ta "mazdan" till fjällen. Det går inte... Vi har inte planerat något över huvud taget inför ovan nämnda fjällresa. Jo, jag har ju hästskötare klart åtminstone. Måste däremot fixa någon som kan ta emot hovslagaren då han kommer och hålla lite hästar... Någon som känner sig frivillig? Handla är ett måste. Bara det att jag inte vet vad som ska handlas än. Men vi behöver allt eftersom det inte finns någon affär i Riebnes. Sen måste vi kolla av vad som ska med, vad vi har och vad vi saknar. Jag skulle behöva baka bröd och bullar (GI-bröd och inte så GI-bullar). Utemat måste vi ha. Uppstekt pannkaka, uppstekt palt, hamburgare, varma mackor - låter verkligen som en kost för mig. Jag har en hel del Älgbensspjäll i frysen som jag tänkte göra i ordning . Idag måste vi förresten knuffa in en ny höbal i hagen. Måste städa, tvätta och laga mat inför resa. Sedan har jag ju såklart skolan som jag jobbar med så fort jag får en minut över. Enkäterna är klara för att postas, djupintervjuunderlaget är så gott som klart. Litteraturen beställd. Hoppas jag hinner få lite böcker innan vi åker så jag kan skriva... Snöar gör det också. En - två decimeter hotar dom med. Vi som absolut inte har tid med någon snöskottning... Det har lugnat ner sig lite så jag hoppas att det inte blir så mycket som befarat. Usch. Jag har säkert glömt tusen saker som jag måste göra. NU måste jag i alla fall gå och duscha om jag får för lilla fröken. Sedan måste jag börja i någon ände?

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers