.Loppi

5/18/2011 03:44:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag har testar auktions- och försäljningssajten Loppi.se genom buzzador.




Jag killar ju miljötänket såklart! Sen var det väldigt smidigt att lägga upp en auktion och jag gillade att man kan MMS:a bilder till annonsen. Smidigt då man ofta har bilderna i telefonen, och det är jobbigt att hålla på och överföra till datorn. Med min iphone går det dessutom utmärkt att lägga in annonser direkt på sajten från telefonen, men bilderna får jag skicka. Men som sagt, den lösningen fungerar över förväntan.

Under auktionen fick jag fortlöpande info om budgivningen via mejl.

Nu när jag "sålt" en vara så har jag stött på första bekymret. Jag har inte fått någon kontakt med köparen, och vad gör jag om hon inte hör av sig? Jag får ha en ny auktion naturligtvis men det kostar ju mig som säljare pengar - för det är naturligtvis inte gratis. Men då går ju en del av intäkten till välgörenhet. Hade jag sålt min vara på en annan stor svensk auktionssajt så hade jag åtminstone kunnat ge köparen dåligt betyg som varning till andra säljare, ibland råkar man ju ut för oseriösa köpare tyvärr. Samma sak gäller väl säljarna antar jag, ska jag köpa en vara så köper jag ju inte av någon som framstår som oseriös, men det vet jag ju inte med Loppi.

Jag får återkomma då jag utvärderat sajten mer.




Etiketter:

1 hälsningar:

Comment by lillebror on 20 maj 2011 kl. 11:31

Får jag fråga hur miljötänket ställer sig till att du killar det? ;-)

I övrigt håller jag med om att de borde finnas nån typ av betyg eller möjlighet att kunna varna andra om oseriösa köpare eller säljare!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers