.torsdag

9/22/2011 09:44:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Den här dan har varit riktigt hemskt jobbig. Bara för att jag aldrig sover. Jag sover 2-3 timmar varje natt och den berömda väggen börjar kännas väldigt nära nu. Väldigt nära.

I morse när vi låg och tittate på morgon-TV, ett desperat försök att få slumra lite, så ringde det på dörren. En av alla våra fina grannar som tyckte Bella verkade ha lite väl utvidgad lösdrift… Elen fungerar inte  i hagen så hon promenerar ut om hon känner för det och lämnar sin stackars mor innanför staketet. Lämnade Olivia som barnvakt till småsyskonen och sprang ut, fångade Bella men när jag ska ta in henne i hagen så tränger Pion sig ut och Bella slet sig förstås.

Typiskt, typiskt, typiskt. (Fritt översatt)

Bara att hämta foderhinken och gullegulla med hästarna som inte alls var sugna på att komma in. Till slut lät sig Pion övertalas och det blev stallarrest. Väl inne lekte Olivia med Tyra och Svante såg teve medan Rufus sov så allt verkade vara frid och fröjd. Förutom att Rufus slaktat en kisseblöja som Johan lämnat på golvet hos Tyra i natt av någon anledning? Och Svante hade grundligt skurat toaletten. Typiskt att allt ska hända just en sån här dag. Svante är väl alltid busig men inte busig. Och rufus är ju mer som en gammhund än en 11 veckors valp.  Efter frukost gick vi ut för att försöka fixa hagen. Bestämde mig för att inte lägga mer krut på sommarhagen utan ställa iordning vinterhagen istället. Efter 2 timmar, varav den ena i ösregn var jag KLAR, barnen lagom less utom Tyra som sov, och vad jag kunde se så borde strömmen fungera bra. Bra linor, okey kopplingar och så där. Släppte ut hästarna och gick in. Svante gick in några minuter i förväg och när jag kom in så var han i tvättstugan och hade hällt ut hela säcken med hundfoder på golvet. Där satt han mitt i smeten och mumsade nöjt.

Hann bara vara inne i tio minuter kanske, då jag får se Bella komma lunkande i sommarhagen som om det vore helt normalt att vara där. NU passade det minsann. Blev snabbt stallarrest igen.

Ägnade eftermiddagen att försöka sova då Tyra och Svante sov, i soffan med olivia som jag parkerat framför teven. Fick en lucka på HELA 15 minuter. Sen plingade det på dörren – igen – och jag tänkte men hur har hon lyckats rymma från stallet. Ingen fara, bara brevbäraren som kom med paket. Hon pratade lite med Okivia som mest bara stirrade och såg förskräckt ut. Medan hon gick ut för att hämta paketet så viskade hon till mig: “Ska hon hämta Rufus?”. Haha, gullungen… Trodde det var någon uniformerad person som skulle hämta vår hund! Kan tänka mig precis hur hon tänkte. Brevbäraren kommer in, ger mig ett papper att skriva på och går ut för att hämta något. Morfar brukar se “Animal Rescue” eller vad det heter? Då djurskyddet går in, lämnar papper att skriva på sen tar de med djuret.. Lilla gumman, hon blev så lättad när hon fattade att det bara var brevbäraren och att ingen ska komma och ta våran hund.

Ikväll har vi varit ute och fixat hagen. Johan fick renovera upp elaggregatet lite och nu verkar det fungera mycket bättre så vi kanske slipper köpa nytt. Håll tummarna för att det fungerar och att hon håller sig inne nu.

Nu ska jag bara hänga lite tvätt och sen försöka komma i säng faktiskt och hoppas på det bästa. Skulle verkligen, verkligen behöva sova.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers