.söndag

9/25/2011 11:16:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

En helt vanlig söndag:

Blev väckt kl 06.00 av hungrig bebis. Bebis åt och somnade inte om förrän 07.00.

06.45 fyraåringen vaknar. Ser på Barnkanalen i teverummet.

07.30 Bebis vaknar. Jag stiger upp. Matar och släpper ut hund. Maken får sovmorgon.

07.45 tvååringen vaknar. Jag lägger bort boken jag läst i femton minuter medan bebis lekt på golvet och fyraåring lekt med hund.

08.00 samtliga barn vill ha för-frukost i form av banan. Fyraåringen äter 1/4-dels banan. Tvååringen äter 1/2-dels banan. Bebis äter 1 1/2 banan.

08.45 frukost. Fil och macka till fyraåringen. Havremjölkbruttu och macka till tvååringen. Macka till bebis.

09.15 mamman påbörjar frukost efter att ha försökt avvärja barn från att väcka pappan.

09.30 pappan äter frukost.

Lek. Tvååringen glömmer bort sig och kissar i storasysters säng...

10.15 mamman går till sovrummet för att vila lite. Får sällskap av de äldre barnen och snart även pappan. Bebis sover.

11.15 pappan blir kaffesugen. Kokar kaffe. Mamman duschar.

11.33 pappan kommer på att lunch är ännu bättre. Vi plockar fram mat istället.

11.45 Lunch. Tonfiskpaj, tonfiskpaj och korv. 3-rätters...

12.30 kaffe och kaka. Ammar bebis.

12.45 tvååringen vilar. Bebis, hund och Fyraåring följer med oss ut till stallet.

13.15 vi kommer oss ut... Tar in hästarna.

13.20 jag går tillbaka in för att kolla till tvååring som tydligen inte riktigt somnat. Maken mockar hage.

13.30 jag hjälper till att mocka hage.

13.40 maken verkar hovarna på unghästen (som går på 3-4 v intervall). Jag söver bebis i vagnen. Fyraåring leker med hund och väntar..

13.50 borstar häst och kratsar hovar med fyraåringen.

14.00 Fyraåringen samlar mod för att kila över till grannen och leka, det är tydligen "stora barn" där och lite spännande

14.20 unghäst färdig. Jag sadlar den äldre hästen och rider en sväng i det fina vädret. Maken tar barnvagn med bebis som vaknat och jagar rätt på hunden som leker med alla barn i lekparken som ligger på utkanten av vår gård.

Rolig händelse: ett av barnen där, en kusin till grannbarna, tror att Maken stulit grannarnas bebis. Slutar med att Maken får ta vår bebis i barnvagnen och följa flickan, kusinen som är i treårsåldern, till grannarna för att visa att de har en "likadan" bebis där. Fast sex månader äldre. Först då blev han frisläppt. Haha...

14.45 Morfar kommer och hämtar lite trädgårdsavfall (ett träd) åt oss. Grannbarnen går in så Fyraåringen kommer hem. Hunden får gå in. Somnar.

15.00 Fyraåringen får rida med mig en stund medan morfar måste titta på.

15.10 tar ut hästarna i hagen. Fyraåringen följer med morfar hem.

15.25 maken överväger att putsa gräslängden på betet som ska plöjas. Ändrar sig då jag påminner om annat projekt.

15.30 vi packar upp vindduken som ska fungera som vind- och snöskydd för porthålen i garaget. I väntan på riktiga portar..

15.40 tvååringen vaknar. Jag hämtar ut honom. Han är torr efter vilan. Duktig kille!

16.00 barnen får mellis ute medan vi bygger på portarna. Glad att bebis kan äta själv så bra, så har hon lite att pyssla med och är nöjd trots 2,5 timmar i vagnen.

16.48 en port färdig för uppsättning. Vi ger oss och packar ihop. Hunden vaknar.

17.00 åker in till samhället för att handla allihopa.

17.30 Åker till morfars och lagar oss lite mat (palt och pizza...halvfabrikatens dag). Ammar bebis. Sen äter hon en macka och lite majskrokar.

18.15 kaffe och kakor.

19.00 packar ihop och åker hem. Under vissa protester. Flickorna somnar i bilen.

19.30 bebis sover en stund hemma. De äldre barnen ser teve i tio minuter, testar "nya" fåtöljer.

20.00 storbarna är i säng, bebis äter välling.

20.15 bebis går i säng. Maken ställer fram godis. Inget på teve.

22.00 jag mår illa av äckligt godis jag inte kan låta bli. Borstar tänderna och går i säng.

22.15 maken går i säng.

22.20 maken somnar, jag bloggar och spelar WORDFEUD samtidigt som jag ligger på spikmattan.

23.10 illamåendet har lagt sig. Jag har bloggar ALLDELES för länge och ointressant.

23.15 Godnatt!


Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers