.måndag

9/12/2011 10:31:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

När som helst har J gjort sitt första kvällsskift. Det gick bra det. För oss här hemma alltså. Lite så där plötsligt händer det. Barnen har lekt och kommit sams hela kvällen, och sen gick de i säng och inget spring alls. Man bara vad hände nu egentligen? Ska det vara så betämmer jag att jag gillat kvällsskiften, för förmiddagen med J hemma var toppen också.

Annan rolig grej som hände idag var när Svante sänkte iPhonen i badkaret. Alla barnen badade ju som sagt, eller rent tekniskt hade Tyra en egen liten bajsfest som jag fick ta hand om så att hon skulle kunna bada vidare. I alla fall så precis innan så hade jag tagit av ett hårband som Olivia hade, och slängt det på golvet. Medan jag grejar med Tyra så hoppar Svante ur bade och slänger hårbandet i vattnet. Okey. I nästa sekund ser jag att han har något svart, blankt, bekant föremål i handen. Han höjer den och

“Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!”

kastar den. Plums.

Den fungerar ju. Bortser man från att den vill stänga av sig hela tiden, att startknappen inte riktigt fungerar som den ska, att man inte kan printscreena, att man inte kan lyssna på ljudfiler av något slag, att man bara kan ringa med högtalaren på och med sprakande ljud, att man bara kan Face-tajma utan ljud alls och att skärmsläckaren släcker telefonen precis hela tiden, bortser man från det så verkar den fungera rätt okey ändå. Man kan alltså surfa, blogga, twittra och spela wordfeud. Om man har överseende med att man måste väcka den till liv då och då. Numer kan man till och med ta kort med den utan inbyggd dimeffekt.

Jag har ändå inte haft så mycket ångest. Lite, men inte mycket. Nu ligger den på tork så vi får väl se hur den mår imorgon.

Det går ganska bra med potträning/renlighetsträning. Bara lite i otakt sådär. Ena dan är Rufus stensäker, andra dan regnar det och då fuskar han ute och pinkar inne. Men då är Svante stensäker istället. Idag har han gjort sin första heltorra dag. Bravo! Han har dessutom kommit på det här med att göra nummer två och säger till. Sen är det väl si och så med att hinna med i svängarna. Men framstegen!

Extra! Extra! Missa inte senaste nytt:

Idag har jag putsat alla fönster in och utsida. Utom de fyra i förrådet där jag bara hann utsida. Men plötsligt händer det. Mamma putsade nog senast för ett par år sen eller så. Ja någon insida har man väl farit över nån gång i veckan sådär då det krisat…

Så enkelt det är att blogga ändå då man sitter vid datorn. Nu ska jag packa dagisväskor och sen lägga mig och vila lite.

Etiketter: , , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers