.tuesday

4/06/2010 10:23:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Är det väl?

Ja. Igår kväll sa jag till Johan, kom ihåg att det är tisdag imorgon. Inte måndag.

“Jaa, ja” sa han. Sen sa han när vi gått i säng, att “imorgon måste vi städa pannrummet för sotarn kommer på tisdag”.

Så i natt var Johan och städade pannrummet. Inte en dag för sent! Tänk om sotarn kunde komma en gång i månaden eller så? Nu renoverar vi inte köket en gång i månaden, och det är väl det som bidragit till den stora oordningen både här och där – men sällan är det så fint i pannrummet som just nu!

Trots goda försök att komma i säng i tid så blev det lite sent för han som skulle upp på jobbet. Nära att de försov sig. Själv har jag varit uppe mest hela natten faktiskt. Svante vaknade vid ettiden (strax efter att Johan gått i säng och jag somnat), sen har han varit vaken flera gånger i timmen ett par timmar – vet inte vad som störde honom men nappen fick absolut inte ramla ur. Jag gav honom mat vid tre och då kunde han sova till halv sex då han fick en flaska och somnade om efter en halvtimme och sov till halv nio på den. Kanske växer han igen och är jättehungrig? Nu åt han ju välling både i går kväll och i morse utöver min amning och så mycket välling har vi aldrig fått i honom.

Just nu är det krypövningar som gäller i alla fall

Etiketter: , ,

3 hälsningar:

Comment by Jessica on 6 april 2010 kl. 11:17

Jag tycker mest han tok surrar en massa goja hihi

johan on 6 april 2010 kl. 12:27

hovvård ikväll??

Comment by Hanna on 6 april 2010 kl. 13:13

Ingen sotare!!! :/

kanske..

Jessica: Ja, han hade ju jobbat på det en stund så han ville väl säga att han var nöjd för stunden ;)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers