Sista chansen?

7/26/2008 10:12:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Det kan vara sista chansen att måla. Därför kör vi hårt i helgen då vi knappt kunnat måla alls på flera veckor eftersom det antingen varit för kallt, eller för ostabilt. Klart det vore enklare (och snabbare) om fler än en person kunde måla samtidigt men det är svårt när någon måste vara barnvakt och när J dessutom har beredskap.

Nikki och Leo har fått flytta till nytt bete idag. Pion och Athena ska vi släppa över till den nya delen av hagen ikväll tänkte vi, bara Olivia somnar. Därför skriver jag nu ett inlägg som jag tänkt skriva ett tag.

Det känns lite, eller ganska mycket, sorgligt men den här bloggen tystnar nu. Jag finner ingen inspiration att skriva. Så här är det, det känns som om att ingen hör av sig längre, ingen orkar hälsa på och när man träffar folk så vet ändå alla i stora drag hur vi har det och vad vi gör...och vi vet såklart inte hur våra vänner har det eller vad de gör.  Jag har försökt att inte skriva så mycket i bloggen för att skapa lite mer spänning men därför har jag istället tappat inspirationen. Därför tar jag nu en paus från bloggen. Blir jag sugen, kommer jag tillbaka. Kanske fortsätter jag skriva inspirerat men anonymt någon annanstans. Kanske slänger jag in lite uppdateringar om Olivia enbart, som service till alla mostra å fastrar och dylikt som träffar henne så sällan. Jag vet inte.

Eller så får jag abstinens och kommer tillbaka om en vecka. Jag vet inte. Kanske är det bara semester. Jag vet inte alls om jag klarar att lämna min blogg som ligger mig varmt om hjärtat men jag måste ta en paus och känna efter.

Etiketter:

8 hälsningar:

Anonym on 26 juli 2008 kl. 23:42

Nämen hallå där!!! Vad är det jag läser??? Det går ju inte.... Hoppas verkligen du överväger att stanna kvar "lajv"! Men jag måste ändå säga att jag förstår dig, jag beundrar dig som orkar skriva, det skulle jag aldrig göra... Ha det gott, vi hörs! Kommer kanske förbi med dina grejer i morrn!
Din trogna läsare ;) // M

Anonym on 27 juli 2008 kl. 14:34

Åh nej Hanna! Du vet ju vem du måste maila och skicka bilder på Pion och Athena till regelbundet då va? *ler*

Jag kommer dessvärre att få abstinens nu ett tag... *skratt*

Anonym on 28 juli 2008 kl. 10:20

Jättetråkig, för jag känner verkligen ingen som har varit så duktig som du på att skriva om vardagen på ett sådant levande sätt.
Men jag hejjar på ditt lag solstråle!!
I hopp om en uppföljare.... Kram på dig

Comment by Hanna on 6 augusti 2008 kl. 10:29

Uppföljaren kommer men nu ska vi först ha semester i några veckor!
Later!

Anonym on 7 augusti 2008 kl. 11:59

Hej ehj, tänkte tipsa om gratistrix.
Är du tävlingssugen kan du alltid kika där för att hitta någon tävling som passar dig. Jag uppdaterar hela tiden eftersom jag har tillgång till datorn dagligen.

Du får också tipsa mig om tävlingar. Skicka bara en kommentar.

http://gratistrix.blogg.se

Tävlingen sprids då till folket!

OBS!!!! Det är inte jag som anordnar tävlingen.

Det är en samlingssida för alla bloggtävlingar!

Anonym on 12 augusti 2008 kl. 15:10

Jag väntar med spänning till den 1:a september... Men förresten, då är jag ju på semester... Då hoppas jag på mycket läsning då vi är tillbaka från ökenlandet!!

Ha en bra vecka!!

Anonym on 23 augusti 2008 kl. 17:23

jag hoppas varje dag att du ska tjuvstarta med ett blogginlägg innan den 1:a september!!

Snygg design förresten... Kram på er!

Anonym on 24 augusti 2008 kl. 20:37

Jag går också in och kollar med jämna mellanrum i förhoppning om en tjuvstart *ler*/Maria

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers