Semester var det ja...

7/05/2008 12:11:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

inte mycket tid framför datorn. Nu laddar vi upp för kusinträff och dop nästa helg, ska bli SÅ kul då mina kusiner råkar vara typ de bästa man kan tänka sig och jag längtar verkligen till helgens partaj! Vi drar iväg med husvagn (!) någon gång till veckan. Men först ska vi tapetsera klart hos mor och far. Jag glömde ju berätta anledningen. Jag skulle hjälpa till med möbleringen i föräldrarnas nya hus, i vardagsrum/TV-rum stod en bokhylla som tidigare ägare vänligt nog lämnat kvar. Det är onekligen en fin och välvårdad bokhylla och vi tänkte återanvända den lite. En del med glasdörrar skulle få vara kvar orörd, medan jag kom fram till att den andra delen skulle bli en skitsnygg TV-bänk om den monterades ner lite. Jag och Johan högg tag i hyllan och flyttade hela stora schabraket...när vi upptäckte att det inte var tapetserat bakom bokhyllan! Jag höll på att dö, rent ut sagt! Herregud, vem gör så egentligen? Helt sjukt faktiskt....fint att de var vänliga nog att lämna hyllan...ska ju tillägga att det var nytapetserat. Efter en närmare granskning kunde vi kontatera att det satt 6 tapeter på väggen, varav två strukturtapeter. Det var rivet lite här och där men bara tapeter över så det såg ren t fördj---igt ut och sista tapeten satt knappt fast på väggen. Nu har vi rivit bort ALLA tapeter sedan 1963 och spacklat (det fanns inget underarbete överhuvudtaget sedan tidigare..) så imorgon ska det hela slipas och sen blir det nya fina tapeter som förhoppningsvis sitter kvar på väggen och framförallt täcket hela väggen. Snåltapetserandet som var hade pågått under ett antal år i alla fall, det var ca tre tapetlager som var snåltapetserade. Märkligt nog så hade man dock bemödat sig genom att tapetsera BAKOM elementen - så där förlorade man väl vad man vunnit på att inte tapetsera bokhyllan?

 

Min undran är i alla fall - vad tänkte dom?

 

Well, well, imorgon kommer Pions matte med familj och ska hälsa på lilla nykomlingen Athena! Hinner vi blir det tapeter även i helgen.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers