.slakthuset

10/20/2011 09:03:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

På minussidan: Om man känner sig trött och jäkligt nere hela tiden, svårt att sova, värk i kropp, muskler och fästen, har varken tålamod eller koncentrationsförmåga, jäkulska humörsvängningar (hela tiden och inte bara PMS men grymt mycket värre PMS än någonsin dessutom), går runt och fryser jämt (fast – ovanligt egentligen?), blir trött och får ont i huvudet ute i solen, ont i kroppen, och värst av allt: KLÅDAN. Hela huden känns som en storlek för liten och som om att den håller på att spricka, känns som om att bada i olja borde vara det enda som hjälper, får en massa konstiga kontakteksem av allt och inget, magen bråkar hela tiden… Vad är det då för fel. Typ nödslakt, eller? Kom ihåg, man googlar aldrig sympom. Leder bara till ångest och hypokondri ovanpå allt annat.

Ah, men det är lite diffust bara. Det är bara det att man inte är gjord för att bo här tror jag. Man ska vara där det är varmt och fuktigt, solen skiner (får väl använda solglasögon), livet går i jämn takt, där man aldrig behöver frysa. Så måste det väl vara, visst? Fast det har ju varit så här typ hela sommaren också. Tänker jag efter så diskuterade jag det med barnmorskan ett par veckor innan Tyra föddes och skulle ta blodprover men det hanns liksom aldrig med. Men det här ju värre än vanligt alltså. Blä.

På plussidan: Idag kom en ny motor till mitt promenadband. Bra! Jag har verkligen saknat det. Förresten fick vi tag i brödrosten också. Jättefin är den. Mycket nöjd. Och så har ja fått hjälp med vinterhjulen på bilen. Inte illa. Gruvade mig för att behöva göra det själv.. fast jag kommer inte ihåg om J hade satt dit dem eller inte. Han drar ju åt muttrarna så ingen får upp dem (men vi tappar inte hjulen i alla fall). Annat bra är att barnbidraget kom idag och vi hade kvar pengar på coop-kortet. Det är ju liksom en målsättning. Nu ska jag se Lyxfällan.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers