.lördan

10/15/2011 10:48:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Solig härlig höstdag. Vi har inte gjort något annat, än vikt tvätt typ. Och då har vi ändå lakanshögen kvar. Men gud, någon, ge mig tre garderober och en ny tvättmaskin i julklapp så ska det bli ordning på torpet. Då ska jag bygga om tvättstugan, själv om det behövs. Sen ska det aldrig ligga tre veckors ovikt(ig) tvätt i ett stort berg där inne. Det känns väldigt viktigt för mig att säga att jag samlar ihop all tvätt. Tvättar minst en maskin varje dag och hänger upp all tvätt på tork. Nej, har ingen torktumlare så jag hänger allt. Sen är det Johans lott att vika ihop tvätten och böra bort. Men det slutar ALLTID utan undantag med att jag samlar ihop tre-fyra veckors ren tvätt, av vilken kanske tio procent är min egen, och viker. Då kanske Johan hjälper till att bära bort. Så om jag nu ska sköta all xxxxx tvätt här i huset, då ska hela tvätthanteringen börja se lite annorlunda ut.

Olivia var på kalas hos en av bästa kompisarna som fyller fyra bast idag, så hennes lycka har varit gjord. Oj, lovar hon kollade klockan minst var femte minut innan den blev elva och hon fick gå...

Sen hann vi vara ute en stund. Bella var riktigt framåt och alert. Det beror på två saker. 1) hon börjar känna sig mer säker på sin roll och tar för sig mer. Klassiskt unghästsyndrom att bromsa då det är spännande. 2) hon hade "publik". Wohoo, titta på mig!. Sist vi var ute introducerade jag galoppkommando (vissling), och det satt klockrent idag?!

Sen har Lillebror med hela sin sköna familj varit här, barna har lekt och mor och far bjöd på käk. Ingen dålig lördag alltså.

Tyra har feber sedan i afton. Toppat en bit över 39 och sov som en stock mellan 18-20.30. Så nu ligger hon vaken i sin säng och sjunger. Förhoppningsvis lite mindre varm.

UPDATE Tog upp Tyra och gav henne Alvedon. Fortfarande hög feber men bra humör. Sen kräktes hon över hela mig ungefär, så frågan är: kräktes hon av febern och intag av mycket välling eller på grund av magsjuka... Natten får utvisa?

Det om detta.


Etiketter: , , , , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers