.måndag

10/03/2011 09:38:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Är det måndag så är det.

Den här dagen började 07.10 då jag vaknade och kände nästan att jag fått sovmorgon. Talar för hur bra helgen har varit. Någon sömn har den inte innehållit... Eller lite förstås, men att vakna och inte somna om 04.00 både lördag och söndag är lite väl tidigt för min smak.

Bättre idag alltså! Men sen spårade det ur igen. Efter frukosten så knuffade ett större barn ett mindre, och vi blev sittande i tjugo minuter på tvättstugegolvet innan det större barnet mjuknade och sa förlåt till det mindre som väntade tålmodigt. Barn nummer tre var mindre tålmodig "men ååååh mamma få honom att säga förlåt då så vi får åka nångång". Efter kram och puss så kunde vi äntligen åka. Kom ut till bilen och fann Tyras stol fortfarande full med nu halvtorkat kräks... Kul! Jag beställde städning av stol igår medan jag sanerade barnet, men det var bara halvgjort. Klädseln låg inne, det var allt. Mammans tålamod började tryta också. Men nu är stolen sanerad.

Kommer till dagis en halvtimme sent och inser att, just ja! Johan tog visst hem Svantes vagn i torsdags. Undrar om den är i stan eller hemma? Tack och lov var den faktiskt hemma, så nu har jag bäddat ner Tyris i den och packat selen, så när hon har sovit en stund ska vi bege oss mot dagis till fots. Hem får hon sitta i sele och då lär hon väl inte sova. Nå, vädret är okej så får försöka se det positivt med en promenad...





Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers