.kväll

10/05/2011 11:07:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Mycket tankar ikväll. På gott och ont.

Men först ut, smygfoton. Ibland ligger de precis på samma sätt när de sover. Besläktade själar. Men de har också sina alldeles egna favoritpositioner:



9 gånger av 10 återfinns Tyra på sin vänstersida när hon sover. Med ihopdragna ben och händerna mot ansiktet. Somnar med tutte och snutte, viktigt. Sen är de inte så viktiga längre.




Olivia på rygg, med en eller två armar över huvudet. Och alltid med en egen touch. Till exempel, med kläder ovanpå pyjamasen, eller med mössa och vantar, eller som ikväll på en liten filt med dockan (Lillan).



Svante brukar ofta ligga lite som han landade just då han somnade. Typ hur som helst alltid. Man får alltid kolla så blöjan sitter på för den tar han av. Bara en gång ikväll. Alltid med tutte och snutte. Eh, fem snuttar har han visst ikväll?

Det goda ikväll har varit att jag fick ett uppslag, en idé, som jag gått och väntat på i flera år. Den funkar, är bra och skruvad men kräver lite mod. Precis rätt. Hoppas jag kan förvalta den.

Och där tar grubblandet vid. HUR ska jag komma dit jag vill. Kunna försörja mig på det jag vill?

Sen har jag känt mig lite ensam ikväll (okey, fysiskt sett har jag varit ensam också sen barna somnade - Johan har jobbat men äntligen hemma nu). Lite överkörd. Bortglömd...? Orättvist behandlad är nog ordet jag söker. Men det är ju från min sida sett. Saker har alltid flera sidor. Önskar bara att man skulle se rollerna ombytta. Då skulle nog poletten ramla ner. Nä, nu ska jag sluta vara kryptisk.

Etiketter:

1 hälsningar:

Comment by Erika on 6 oktober 2011 kl. 09:30

Åh, vilken härlig skildring av dina fina barn :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers