.länkkärlek del 1

6/04/2011 09:51:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Eftersom jag tycker att det länkas alldeles för lite till bra bloggar och bra blogginlägg, så känner jag att det är dags att dra mitt strå till stacken. Min tanke är att uppmärksamma det jag tycker är bra för stunden. En bloggare i allmänhet, eller ett inlägg i synnerhet. Sen får vi se hur ofta jag orkar länka? Att samla ihop dagens favoriter dagligen är väl kanske att ta på sig för mycket, men man kanske ska sikta högt. Vi får se.

Idag tänkte jag i alla fall börja med just länkkärlekens drottning:
A.M.O som i Försök att inte se så snygg ut bloggat om barn och mobiltelefoner HÄR- hur otroligt vanligt det är att barn mellan fem och nio år har egna mobiltelefoner! Om sonen skriver A.M.O

"Fick han bestämma skulle han så klart haft en egen iPhone fylld med spelappar och coola fotoprogram. Vi har sagt till honom att han tids nog ska få en mobiltelefon, men att det får bli efter att han har slutat på fritids då vi behöver kunna ringa varandra. Tills dess blir det nej oavsett hur mycket han tjatar. Jag kan inte riktigt se varför vi ska ge honom en pryl som han inte behöver och som dessutom kostar pengar att använda och är dyr att ersätta. Han är inte stor nog att ta det ansvaret, tänker jag.

Hur tänker ni?"

Word. Så tänker jag. I den åldern ska man inte behöva ta det ansvaret och man ska inte springa runt med värdesaker. Jag kan inte egentligen se någon mening med det även om andra säkert kan motivera det. Den dag jag måste låta mina små utforska världen lite mer på egen hand så kan det säkert vara bra, men så länge de är små, barn och inte tonåringar eller möjligen pre-teen ser jag inte alls att det är nödvändigt med en egen mobil alltså.

Däremot kommer våra barn att ha en helt annan syn på teknik än den vi är uppväxt med. Iphonen fixar en ettochetthalvt-åring utan problem. Bara en sån sak.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers