.ett

7/22/2010 08:47:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Tänk att idag fyller våran lilla Svante ett år! Helt otroligt vad tiden går fort. Lite för fort faktiskt, med tanke på att jag inte har städat ett dugg, inte har bakat något eller fixat nånting… Känns helt enkelt inte riktigt redo för kalas idag. Men tar jag mig bara ur sängen så ska jag sätta lite fart. Först ska jag nog sätta kameran på laddning så jag åtminstone kan få ta någon bra-ljusbild på ettåringen då han får fika gott för första gången i sitt lilla liv.

Senaste månadens utveckling: Svante går. Det är väl det primära. Och han går alla gånger mer än han kryper nu. Han har fått tre nya tänder och kan bitas, både sig själv och andra! Hur gulligt som helst när han tuggar allting längst fram i käken. Han pratar väldigt mycket och väldigt obegripligt. Låter som en målbrottskille ungefär. Han återfinns oftast högst upp, eller på väg upp någonstans. Och jag som tycker att man inte ska behöva ställa undan saker man är rädd om eftersom man faktiskt kan säga ifrån till barnen, har resignerat och flyttat undan alla blomkrukor och diverse annat smått och gott. Säger man till Svante så ökar han bara farten och tjuter av lycka tills man får tag i honom, och jag kan tänka mig många andra saker som känns nödvändigare än att jaga en riktig busunge runt huset hela tiden. Eller som känns nödvändigare än att sopa blomjord och trasiga blomkrukor…

Nä nu ska jag upp och göra något, hoppas jag är aningens piggare än igår då jag var så trött efter morgonens dubbelskift att jag knappt orkade vara social.

042

Lill-grodan…

DSC_0185

Busungen!

Etiketter: ,

2 hälsningar:

johan on 22 juli 2010 kl. 10:00

ja man glömer fort hur små de har varit. fina bilder som vanligt,puss

Comment by Birgitta on 23 juli 2010 kl. 23:15

Jag håller med!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers