Vilken dag!

11/30/2007 11:22:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag har jag knappt suttit ned! Jag har städat och städat och burit och burit...Julpyntningen innebär ju en hel del städning, och jag har möblerat om en del också både här och där så det ska fungera till jul med gran och en massa folk också. Vi firar nämligen jul i Ulriksdal! Mysigt!

Att jag har burit beror på att Olivia har varit väldigt mammig idag, hon har varit trött och så, men knappt sovit... Oj vad jag sprungit många vändor med vagnen. Men så fort man stannar så vaknar hon! Hoppas hon är på bättre humör imorgon hos mormor och morfar.

Nu har vi i alla fall bara kvar Olivias rum - som kommer att ta typ två sekunder - och köket... som tar lite längre tid. Där städar jag ju dagligen och storstädar med jämna mellanrum så det är inte så mycket städning. Men mycket ska ut och mycket ska få plats så att det blir bra. Sen måste vi möblera om lite också... Hoppas jag hinner det på förmiddagen imorgon!

Vad  gäller "älgjägaren" så är han på benen! Visst är det helt fantastiskt! Han har bara haft såå tur! Hem kommer han om en 8-10 dar sådär verkar det som.

Det allra bästa med den här dagen var i alla fall att C ringde och berättade om sin lilla bebis som hon fick för precis en vecka sedan. Hon kom ungefär 6 veckor för tidigt!!! Så nu fick Olivia ännu en kompis i samma ålder - samma år. Planen var ju att hålla ut över nyår... Men det verkar gå jättebra för dom så förhoppningsvis behöver dom inte bo på "Barn" alltför länge. Jätteroligt! Jag är så glad att hon ringde för jag var ju så nyfiken på hur det går för dom - och ännu gladare är jag för att det går så bra! Tänk, varken jag eller C hade nog trott att vi skulle bli mammor när vi reste runt i hästsverige "på den gamla goda tiden"... Och nu är vi det båda två!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers