Effektiv som tusan!

11/30/2007 10:52:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag är jag effektiv som tusan!

Hann ju inte med nåt julpynt igår efterom Missarna kom förbi och även Martina med dotter! Supertrevligt förstås! Så fick jag min Latte även igår... hehe.

Nu håller jag på med julstöket för fullt, samtidigt som jag tvättar och städar. Det hör liksom till att man storstädar innan man ställer upp grejorna och hänger in gardiner. Jag har börjat i tvättstugan, som har varit ett förvaringsställe för allt som inte ryms i badrummet medan vi bygger om, och dessutom varit överfullt av tvätt pga att gamla maskinen gick i strejk.. (Den bor nu på miljöstationen, tsm med en annan tvättmaskin och våran gamla TV och en massa annat skrot!) Har hunnit stada ur allt, utom tvätten såklart, och även putsa och olja bänkskivan. Så nu är det fint som snus... Så nu ska jag bara dammsuga lite, hänga upp en julgardin och kanske något annat... Tvättstugan är ju liksom genomfarten in till huset, annars skulle jag nog inte bry mig om att pynta där!

Sedan blir det att ta ett rum i taget, städa och pynta... får se när jag blir klar! Jag har nämligen en tendens att bli lite för noga - därför gruvar jag mig alltid länge innan jag sätter igång! Men inget rum är ju lika stökigt som tvättstugan (var)...

Nu - julmusiken på och bara att fortsätta där jag slutade...

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers