Hästar.

8/21/2009 07:47:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag har jag faktiskt hunnit med BÅDA hästarna. Men det var svettigt… och jag fick springa in och rädda Svante från hungernöden när jag var klar… fast han åt i nästan två timmar i sträck innan.

Leo! Han är ju för härlig… för det mesta. Idag gick det däremot inte alls bra. Kan nästan inte komma ihåg att det någon gång gått sämre, haha. Eftersom vi har haft sommarlov så la jag ribban lågt, och testade egentligen bara om han kom ihåg hur man gjorde. Start, stopp – inga problem. Men styrningen hade lagt av. Totalt. Bad jag honom att gå till vänster om konen, så gick han till höger.. och tvärtom. Arg blev han också när han inte fick bestämma själv. TONÅRING! Hahaha. Men det gick bra till sist och positivt är ju att han totalt glömde bort lastningen av våran traktor på en trailer som pågick bredvid, bara för att han skulle vara så obstinat…

Pion skötte sig ju som vanligt, inget konstigt med det och Bella var lite mindre stressad idag, fast hon ropade ju en hel del efter Leo då vi var på “ridbanan”. Har fått program och startnummer till premieringen nästa helg. Det blir att åka tidigt  för vi är nästan först ut. Insåg också att vi är ute en månad tidigare i år! Athena visade vi ju i slutet av september. Ska bli kul  att se hur liten Bella är jämfört med de andra som säkert är födda mycket tidigare. Just nu så är hon lite högre baktill än fram så jag hoppas hon hinner jämna ut sig lite…

Etiketter:

1 hälsningar:

Emilia on 22 augusti 2009 kl. 15:52

Vad härligt med hästar!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers